Een prachtige 2e plekšŸ„ˆšŸ† voor de jo15-1 op het VDZ Burgers’ Zoo toernooi in Arnhem

Voor ons redelijk dichtbij huis hadden we deze Pinksteren een internationaal 2-daags toernooi bij VDZ in Arnhem. Zodra het toernooischema bekend was ga je toch even spieken naar de tegenstanders. Toch geen buitenlandse clubs? Allemaal 4e en 5e divisionisten in de poule (!) en ook nog eens 25+ gradenā˜€ļø. Dat kon wel eens een pittig eerste dagje worden. En dat werd het ook…
Ā 
De eerste dag hebben we in 5 potjes van 20 minuten dingen meegemaakt waar je normaal een heel seizoen over doet of soms maar eens in je voetballeven meemaakt. Opstootjes, security erbij, 3 rode en 5 gele kaarten (in 1 wedstrijd😬!), een grensrechters wissel op verzoek van de scheids, etc. Even voor duidelijkheid, niet bij ons maar bij de tegenstander. Wij hielden ons met voetbal (op 1 ongelukkig rood kaartje našŸ˜‰) bezig. De eerste dag was smullen geblazen! Een combi van goed voetbal en Ć©chte teamspirit maakte dat we onder andere wonnen van divisionisten Sparta Rotterdam (AV) en Trinitas waardoor we 1e in de poule werden en doorgingen naar de Champions League op dag 2.
Ā 
Met wat pijntjes links en rechts na 5 wedstrijden in de benen vertrokken we dag 2 vol goede moed richting Arnhem. Helaas verloren we dag 2 wel van Sparta die zich ook hadden geplaatst voor de CL. Maar een gelijkspel tegen VDZ en een Ć©cht zeer goede afsluitende wedstrijd tegen Rohda Raalte die werd gewonnen was genoeg voor een tweede plek met een gouden randje! Echt een hele knappe prestatie! šŸ’ŖšŸ½šŸ¤™šŸ½
Ā 
Aansluitend hebben we met het team afgesloten met een gezellige BBQ! Waren er mooie woorden van trainer Rob voor het team. Ook mooie woorden van Anna (gaat naar mo20-1) en Isa (naar de Graafschap) die afscheid namen van ā€˜de jongens’ en ze hadden voor iedereen een handgeschreven boodschap. Prachtig! En als leiding kregen we ook nog eens een mooi cadeau aangeboden van het team als dank voor het topseizoen! Dank jullie wel allemaal namens Rob, Coen en mijzelf.
Ā 
We spelen nog 1 toernooi in Lochem en dan is het seizoen helaas echt voorbij.
Door: Mathijs Wubbels
Scroll naar boven